نکته ای درباره آنتی‌اکسیدان‌ها

2 FavoriteLoadingافزودن به لیست علاقه‌مندی ها

آنتی‌اکسیدان‌ها موادی موجود در غذا هستند که ممکن است از برخی از انواع آسیب سلولی جلوگیری کنند یا آن را تأخیر بیندازند.
میوه‌ها و سبزی‌ها منابع اصلی آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که ازجمله شامل ویتامین C، سلنیوم و بتاکاروتن می‌شوند.

با اینکه به‌طور قاطع ثابت نشده است که آنتی‌اکسیدان‌ها از بیماری پیشگیری می‌کنند، بررسی‌ها نشان داده‌اند که افرادی که میوه و سبزی بیشتری می‌خورند ممکن است در معرض خطر کمتر دچار شدن به عوارضی ماندن بیماری قلبی-عروقی و سرطان باشند.

مکمل‌های آنتی‌اکسیدان ممکن است نه‌تنها سودی نداشته باشند، بلکه اگر در دوزهای بالا مصرف شوند، زیان‌بار هم باشند. چنین مکمل‌هایی ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشند و در برخی موارد با عوارضی مانند سکته مغزی ناشی از خونریزی و سرطان پروستات ارتباط داده شده‌اند.

بنابراین مقدار زیادی میوه و سبزی بخورید و مکمل‌های آنتی‌اکسیدان را جایگزین رژیم غذایی سالم نکنید.

اشتراک:

2 دیدگاه

نظر خود را بیان کنید