فراورده‌های لبنی منبعی غنی از کلسیم، ویتامین D و سایر مواد مغذی است که به تقویت رشد استخوان کمک می‌کنند.
بسیاری از افراد کلسیم کافی مورد نیاز برای قلب، عضلات، اعصاب و استخوان‌ها دریافت نمی‌کنند.

برای رفع این مشکل به این نکات توجه کنید:

شیر کم‌چربی یا بی‌چربی بنوشید.

شیر را با سایر مواد غذایی برای مثال غلات صبحانه مصرف کنید.

فراورده‌های لبنی دیگر مانند پنیر یا ماست کم‌چربی یا بی‌چربی بخورید.

– اگر عدم تحمل گوارشی به لاکتوز (قند شیر) دارید، شیر بی لاکتوز مصرف کنید.

غذاهای غنی از کلسیم مانند آب‌ پرتقال غنی‌ شده با کلسیم، اسفناج یا کلم براکلی مصرف کنید.

– با دکتران درباره مصرف مکمل‌های کلسیم صحبت کنید.

اشتراک:

نظر خود را بیان کنید