آقایان بیشتر ماهی مصرف کنند

0 FavoriteLoadingافزودن به لیست علاقه‌مندی ها

مصرف ماهی برای سلامت آقایان بسیار حائز اهمیت است و می تواند ریسک ابتلای آن ها را به عارضه های مختلف زوال عقل کاهش دهد توصیه می کنیم از مصرف خوراکی های حاوی روغن ماهی غافل نشوید و از این ماده غذایی بیشتر استفاده کنید اسید های چرب امگا۳ برای سلامتی تان بسیار مهم و حائز اهمیت هستند.

ساردین

متخصص تغذیه و رژیم غذایی عنوان کرد: نتیجه مطالعه‌ای نشان می‌دهد مردانی که روزانه ۲۲ گرم ماهی مصرف کنند ۶۰ درصد کمتر به کاهش حافظه ناشی از پیری دچار می‌شوند.

دکتر احمدرضا درستی، متخصص تغذیه و رژیم غذایی ، اظهار کرد: مصرف روزانه ۳۰ تا ۶۰ گرم ماهی به ویژه از نوع سالمون، ساردین و هرینگ توصیه می‌شود.

وی افزود: روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا۳ انتقال پیام‌های عصبی در سیستم مغزی و عصبی از یک سلول به دیگری را تسهیل می‌کند.

درستی عنوان کرد: هم‌چنین کودکانی که امگا۳ کافی دریافت نکرده باشند ضریب هوشی کمتری دارند. هگزا انوئیک اسید (DHA) یکی از انواع اسیدهای چرب امگا۳ است که موجب بهبود سرعت، قدرت و کارایی مغز و حافظه، یادگیری و بهبود حالات روحی می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم غذایی اظهار کرد: به افرادی که ماهی مصرف نمی‌کنند توصیه می‌شود روزانه یک کپسول امگا۳ که حداقل ۶۵۰ میلی گرم الی ۱ گرم از این نوع چربی را در خود دارد، مصرف کنند.

منبع:آنا

اشتراک:

نظر خود را بیان کنید